Защо Павел от Тарс? Wieso Paulus von Tarsus? Why Paul of Tarsus?

06.03.2024 07:17
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF) Sitz: Haskovo/Bulgarien

Изненадващо е, скъпи приятели, че Павел получи името Павел от Тарс, защото очевидно има точно едно място, където Павел никога не е отсядал. В Тарсус...

Това си мислех днес, докато четях стихове от 1 до 4 в Деянията, глава 18. Точка, където той в момента пътува от Атина до Коринт отново.

Деяния 18:1 След това Павел напусна Атина и дойде в Коринт, 2 и намери един юдеин на име Акила, родом от Понт; Наскоро беше дошъл от Италия със съпругата си Прискила, защото император Клавдий заповяда на всички евреи да напуснат Рим. Павел отиде при тях. 3 И тъй като имаше същия занаят, той остана с тях и работеше; Те били майстори на палатки по професия. 4 И той поучаваше в синагогата през всичките съботи и убеждаваше и юдеите, и елините.

Малко преди да бъде арестуван, твърдейки, че е римски гражданин.

Деяния 22:25 И когато го вързаха за бичуване, Павел каза на стотника, който стоеше наоколо: Позволено ли е между вас да бичувате без присъда човек, който е римски гражданин? 26 Когато стотникът чу това, отиде при хилядника и му каза, казвайки: Какво ще правиш? Този човек е римски гражданин. 27 Тогава капитанът дойде при него и го попита: „Кажи ми, ти римски гражданин ли си?“ Но той каза: Да. 28 Тогава полковникът каза: Придобил съм това гражданство за много пари. Но Павел каза: Но аз съм роден като римски гражданин. 29 Тогава онези, които трябваше да го разпитват, веднага го оставиха. И полковникът се уплаши, когато чу, че е вързал римски гражданин.

Удивително е, че когато става дума за Исус, ние винаги се държим така, сякаш групата е дребни новородени, когато почти предполагам, че Павел от Тарс е бил благородник. Че Мария от Магдала също е била благородничка. По време на което Исус дойде от дома на Давид.

Лука 1:27 на девица, която беше интимна с мъж на име Йосиф от Давидовия дом; и името на девицата беше Мария.

И тъй като не искаме да осъзнаваме това, често забравяме, че евангелието е за Божието царство, към което трябва да се стремим.

Не мислиш ли?

Wieso Paulus von Tarsus?

Es ist überraschend, liebe Freunde, dass man Paulus den Namen Paulus von Tarsus gegeben hat, weil es offenbar genau einen Ort gibt, an welchem sich Paulus nie aufgehalten hat. In Tarsus..

Das habe ich mir am heutigen Tag gedacht, als ich in der Apostelgeschichte Kapitel 18 die Verse 1 bis 4 las. Eine Stelle, an der er gerade wieder einmal von Athen nach Korinth reist.

Apg 18, 1 Danach verließ Paulus Athen und kam nach Korinth 2 und fand einen Juden mit Namen Aquila, aus Pontus gebürtig; der war mit seiner Frau Priszilla kürzlich aus Italien gekommen, weil Kaiser Klaudius allen Juden geboten hatte, Rom zu verlassen. Zu denen ging Paulus. 3 Und weil er das gleiche Handwerk hatte, blieb er bei ihnen und arbeitete; sie waren nämlich von Beruf Zeltmacher. 4 Und er lehrte in der Synagoge an allen Sabbaten und überzeugte Juden und Griechen.

Kurz vor seiner Festnahme, bei der sich darauf beruft römischer Bürger zu sein.

Apg 22,25 Als sie ihn aber zum Geißeln festbanden, sprach Paulus zu dem Hauptmann, der dabeistand: Ist es erlaubt bei euch, einen Menschen, der römischer Bürger ist, ohne Urteil zu geißeln? 26 Als das der Hauptmann hörte, ging er zu dem Oberst und berichtete ihm und sprach: Was willst du tun? Dieser Mensch ist römischer Bürger. 27 Da kam der Oberst zu ihm und fragte ihn: Sage mir, bist du römischer Bürger? Er aber sprach: Ja. 28 Da sagte der Oberst: Ich habe dies Bürgerrecht für viel Geld erworben. Paulus aber sprach: Ich aber bin schon als römischer Bürger geboren. 29 Da ließen sogleich von ihm ab, die ihn verhören sollten. Und der Oberst fürchtete sich, als er vernahm, dass es ein römischer Bürger war, den er hatte festbinden lassen.

Es ist erstaunlich, dass wir, wenn es um Jesus geht, immer so tun, als habe es sich bei der Gruppe um kleine Emporkömmlinge gehandelt, während dem ich beinahe davon ausgehe, dass Paulus von Tarsus ein Adelsprädikat war. Das auch Maria von Magdala eine Adelige war. Während dem Jesus aus dem Haus Davids stammte.

Lk 1,27 zu einer Jungfrau, die vertraut war einem Mann mit Namen Josef vom Hause David; und die Jungfrau hieß Maria.

Und weil wir uns dies nicht bewusst machen wollen, so vergessen wir auch häufig, dass es beim Evangelium um das Reich Gottes ging, nach welchem wir trachten sollten.

Glaubst Du nicht?

Why Paul of Tarsus?

It is surprising, dear friends, that Paul was given the name Paul of Tarsus, because there is apparently exactly one place where Paul never stayed. In Tarsus...

That's what I was thinking today as I read verses 1 to 4 in Acts chapter 18. A point where he is currently traveling from Athens to Corinth again.

Acts 18:1 After this Paul left Athens and came to Corinth, 2 and found a Jew named Aquila, a native of Pontus; He had recently come from Italy with his wife Priscilla because Emperor Claudius had ordered all Jews to leave Rome. Paul went to them. 3 And because he had the same craft, he remained with them and worked; They were tent makers by trade. 4 And he taught in the synagogue on all the sabbaths, and convinced both the Jews and the Greeks.

Shortly before his arrest, claiming to be a Roman citizen.

Acts 22:25 And when they tied him up to scourge, Paul said to the centurion who stood by, Is it lawful among you to scourge without judgment a man who is a Roman citizen? 26 When the centurion heard this, he went to the captain and told him, saying, What will you do? This person is a Roman citizen. 27 Then the captain came to him and asked him, “Tell me, are you a Roman citizen?” But he said: Yes. 28 Then the colonel said: I have acquired this citizenship for a lot of money. But Paul said: But I was born a Roman citizen. 29 Then those who were to question him immediately left him. And the colonel was afraid when he heard that it was a Roman citizen whom he had had tied up.

It's amazing that when it comes to Jesus we always act as if the group were small upstarts, when I almost assume that Paul of Tarsus was a nobleman. That Mary of Magdala was also a noblewoman. During which Jesus came from the house of David.

Luke 1:27 to a virgin who was intimate with a man named Joseph, of the house of David; and the virgin's name was Mary.

And because we don't want to be aware of this, we often forget that the gospel was about the kingdom of God, which we should strive for.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!